نسخه قدرتی پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۲۰ عرضه می شود

 

«پژو» برای اولین بار در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۸ نسخه قدرتی ۵۰۸ “Sport Engineered” مفهومی را رونمایی کرد. اکنون به گفته پژو، نسخه پلاگین هیبریدی ۵۰۸ در سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.
پژو ۵۰۸ Sport Engineered پلاگین هیبریدی از پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر توربو Puretech با ۱۹۷ اسب بخار قدرت بهره می برد. افزون بر پیشرانه بنزینی، یک موتور الکتریکی ۱۰۷ اسب بخاری در اکسل جلو و یک موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری در اکسل عقب جای گرفته است.

بیشینه قدرت پیشرانه های بنزینی و الکتریکی بیش از ۵۰۰ اسب بخار است، اما به دلیل عدم هماهنگی در بیشینه قدرت پیشرانه ها، توانی نزدیک به ۴۰۰ اسب بخار در دنیای واقعی در اختیار خواهد بود. به گفته پژو، نسخه Sport Engineered از ۵۰۸ در مدت زمان ۴٫۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز ۲۴۸ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

به گفته «ژان فیلیپ ایمپراتو»، مدیرعامل پژو، نسخه قدرتی ۵۰۸ در دو مدل سدان و واگن عرضه خواهد شد. ثبت سفارش برای این خودروها از ماه مارس ۲۰۲۰ آغاز می شود و اولین نمونه ها تا اکتبر سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان خواهد رسید. جای خودرویی قدرتمند در سبد محصولات پژو در سال های گذشته به شدت احساس می شد و اکنون با عرضه ۵۰۸ قدرتی، خودروساز فرانسوی به بازار جدیدی وارد خواهد شد.

البته رقبای بسیار سرسختی از جمله آئودی و مرسدس بنز انتظار پژو را می کشند. به هر حال، طراحی نهایی و نام اصلی این خودرو به زودی مشخص خواهد شد.