معرفی نسل جدید پژو ۴۰۸ با چهره تازه و کابین کاملاً جدید

نسل دوم پژو ۴۰۸ در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در سال ۲۰۱۸ فیس‌لیفت ظریفی را تجربه کرد و حالا این دومین فیس‌لیفت سدان کامپکت پژو به‌حساب می‌آید. در این فیس‌لیفت اما ابعاد خودرو هیچ تغییری نداشته و مثل قبل فاصلهٔ محوری و طول آن به ترتیب ۲,۷۳۰ میلی‌متر و ۴,۷۵۰ میلی‌متر است. این یعنی ۴۰۸ جدید هنوز هم از همان پلت‌فرم EMP2 نسل قبلی استفاده می‌کند. از این فراتر، در نسل جدید حتی پروفیل جانبی و کل اتاق خودرو هم با نسل قبلی یکسان است اما نمای جلوی و عقب کاملاً بازطراحی شده است.

در جلوی خودرو با چراغ‌های جدیدی که دی‌لایت‌های دندان ببری آن‌ها تا روی سپر کشیده شده است، شاهد نمایی کاملاً مشابه نسل جدید ۳۰۸ و فیس‌لیفت ۳۰۰۸ هستیم. در اینجا همچنین جلوپنجره مطابق با زبان طراحی جدید پژو بزرگ‌تر شده و ورودی‌های هوای روی سپر نیز نمای اسپرت‌تری به خودرو بخشیده‌اند. تغییرات عقب ۴۰۸ نیز به همان اندازه چشمگیر است. در اینجا چراغ‌های LED باریکی دیده می‌شود که مثل سدان بزرگ‌تر ۵۰۸ توسط یک نوار مشکی به هم متصل شده‌اند درحالی‌که اسپویلر یکپارچهٔ برجسته‌ای هم در لبهٔ درب صندوق کار شده است.

رنگ‌های بیرونی جدید نیز طراوت بیشتری به ظاهر این خودرو می‌بخشند هرچند که رینگ‌های آلیاژی پنج پره آن مثل نسل قبلی به نظر می‌رسند. در داخل ۴۰۸ داشبورد جدید iCockpit پژو ارائه شده است که با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، نمایشگر ۱۰ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، دکمه‌های پیانو مانند در وسط داشبورد و غربیلک فرمان کوچک، بسیار مدرن‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

زیر کاپوت نسل جدید ۴۰۸ اما هیچ تغییری صورت نگرفته این و این سدان فرانسوی همچنان با همان پیشرانه‌های نسل قبلی در چین عرضه خواهد شد که شامل دو موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر ۱۳۶ اسب بخاری و ۱.۶ لیتری چهار سیلندر ۱۶۷ اسب بخاری می‌شود. انتقال نیروی این موتورها به چرخ‌های جلو نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. برای این خودرو نباید انتظار ارائهٔ نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی محصولات اروپایی پژو را داشت زیرا پلت‌فرم قدیمی آن امکان تجهیز به این پیشرانه‌ها را ندارد.